فراخوان جایزه البرز 1401

جایزه البرز 1401 «بخش نخبگان» باهدف تکریم اهالی علم و تجلیل از 60 نفر از دانشمندان، نوآوران، دانشگاهیان و حوزویان برتر سراسر کشور، در اردیبهشت 1401 برگزار می‌شود.

بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی باهدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان بااستعداد ایرانی، از طریق اعطای «جایزه البرز» به همت مردی خیراندیش و نیک‌سیرت، زنده‌یاد حسینعلی البرز تأسیس و وقف شده است که در بیش از نیم‌قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده و این مهم در سال‌های اخیر در قالب همایش‌های ملی با حضور مقامات علمی و مسئولین کشوری محقق شده است.
در راستای تحقق امینانه نیت واقف، مقرر است در سال آتی و به مناسبت تقارن با شصتمین سال تأسیس بنیاد فرهنگی البرز، آئین «جایزه البرز 1401» (بخش نخبگان) باهدف تکریم اهالی علم و تجلیل از 60 نفر از دانشمندان، نوآوران، دانشگاهیان و حوزویان برتر سراسر کشور، طی مراسمی در اردیبهشت‌ماه سال 1401 برگزار خواهد شد. 
دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی و رشته‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت جایزه البرز به نشانی www.alborzprize.ir (سامانه نخبگان)، نسبت به دریافت و مطالعه دستورالعمل جایزه البرز 1401 اقدام کنند و در صورت واجد شرایط بودن، از تاریخ اول بهمن 1400 در سامانه جایزه البرز ثبت‌نام کنند.
مهلت ثبت‌نام و ارسال مدارک حداکثر تا 15 اسفند 1400 تعیین شده است که باتوجه‌به لزوم پالایش مستندات دریافتی و راستی‌آزمایی آنها از طریق استعلام از مراجع ذی‌ربط و انجام داوری، این زمان به‌هیچ‌عنوان تمدید نشده و رأس تاریخ اعلام شده، سایت ثبت‌نام بسته خواهد شد.